Det finns dagar...

...då man behöver omsorg, omtanke, en kram och så lite pannkakor. Går hemma och lufsar runt i mysbyxor och trassligt hår och är så där oerhört täppt i näsan så det känns som att huvudet väger 15 kilo. Blev sugen på pannkakor redan i morse, i vanliga fall hade mitt GI-förnuft sagt nej men idag tog sjuka Karin över, så pannkakor blev det.

Finns det något som ger mer tröst, värme och minnen från barndomen som pannkakor? Tror inte det. Jag tog även ett glas av min egna rödavinbärssaft, första flaskan jag någonsin kokat! När man står där i juli och saftar är det såna här dagar man ska ha i åtanke, när näsan rinner, regnet smattrar mot rutorna och allt känns grått. Ett glas rött, gyllene rödavinbärssaft smakar fantastiskt då...


Pannkakor för en förkyld person:

2 ägg
3 dl mjölk
1/2 tsk salt
1 tsk socker
1 dl mjöl
3 msk smör till smet
smör att steka i

Blanda ägg och mjöl, tillsätt salt och socker, blanda sedan ner lite av mjölken i taget och slutligen det smälta smöret. Stek och njut.








Kommentarer
Postat av: charlotta

vad kul med en ny matbloggare, välkommen!



thairestauranger finns det några riktigt bra i göteborg, men vietnamesiska har jag (än så länge) tyvärr ganska dålig koll på. var dock på en riktigt bra vietnamesisk restaurang i malmö när jag var och hälsade på några vänner för ett tag sedan.



vad kul att du var på matresa i italien (som för övrigt är mitt favoritland all-time)! vart var du någonstans?



hoppas du får en fin helg!

2010-10-22 @ 08:54:01
URL: http://www.matrepubliken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0